Begeleiding kort

Je komt bij mij met een doel. Meestal is het doel: afvallen, liefst zo snel mogelijk! Komt dit je bekend voor? Als je nadenkt weet je eigenlijk wel dat snel afvallen geen goed idee is. Het is ongezond, pleegt roofbouw op je lichaam, er ontstaan tekorten, op de lange duur zorgt het voor het bekende jojo-effect. Hoe gaan we het dan aanpakken om toch dat doel te bereiken?

Daarvoor volgen we een rustig opgebouwd, maar effectief traject wat ik hieronder zal uitleggen.
Het programma bestaat uit  een intakegesprek en 4 vervolgconsulten.
Als ondersteuning tijdens het hele traject gebruiken we het boek ‘Slank in 8 stappen’, volgens de methode ‘PuurGezond‘, geschreven door Karine Hoenderdos. Aan de hand van stappen- en inzichtkaarten die je ontvangt staan we elk gesprek stil bij een bepaald thema, bv. ‘tussendoortjes’, ‘groente’ of ‘eenvoudig te bereiden avondmaaltijden’.

Het eerste gesprek is een intakegesprek, we bespreken je eet- en leefgewoontes, dagindeling, en natuurlijk naar wat je doelen zijn van dit traject. Wat wil je bereiken, wat is je droom? Dan gaan we wegen en meten, en volgt een voedingsanamnese, ik zal je vragen een paar dagen een voedingsdagboekje bij te houden. Nadat ik het boekje van je terug heb ontvangen ga ik berekenen, bekijken of je voldoende binnen krijgt aan calorieën, vitamines, mineralen, vezels, eiwitten, koolhydraten en vetten. Op deze manier kan ik zien of er mogelijk tekorten zijn ontstaan.

Eerste stap

We bespreken mijn bevindingen en ik stel een plan van aanpak voor, uitgaande van je eigen voorkeuren en voedingspatroon. Stap voor stap bouwen we het oude patroon om naar een evenwichtige manier van eten en bewegen, waardoor er een nieuwe balans ontstaat in je eet- en leefpatroon, en daardoor in je lichaam, en waardoor je op een natuurlijke manier zult afvallen en meer energie zult gaan ervaren. Ik kijk ook naar de verdeling over de dag en bv. of je voldoende drinkt en beweegt, geef je tips en ondersteun je ook, als je dat wilt, via de mail of whatsapp tijdens deze hele periode van verandering.

Volgende stappen

In de volgende gesprekken bespreken we de vorderingen en vervolgstappen om te komen tot je doel. We kijken onder andere naar beweging. Voel je je thuis op de sportschool of gaan we op zoek naar andere vormen van beweging? Er zijn talloze mogelijkheden. Bijvoorbeeld krachttraining voor beginners via filmpjes op youtube, een hardloopgroepje, wandelen met een vriendin of een uurtje zwemmen.

Verder is er aandacht de invloed van de psyche, emoties die een rol spelen bij je eetgedrag, slaapritme en ontspanning, lezen we etiketten van voedingsmiddelen die je vaak gebruikt of brengen we een bezoek aan de supermarkt.

Tijdens het traject kun je mailen voor tips en goede raad!

 

Tarief

Het tarief voor het programma Begeleiding kort is, inclusief materiaal:  € 217 incl. BTW