Begeleiding kort

Je komt bij mij met een doel. Meestal is het doel: afvallen, liefst zo snel mogelijk! Komt dit je bekend voor? Als je nadenkt weet je eigenlijk wel dat snel afvallen geen goed idee is. Het is ongezond, pleegt roofbouw op je lichaam, er ontstaan tekorten, op de lange duur zorgt het voor het bekende jojo-effect. Hoe gaan we het dan aanpakken om toch dat doel te bereiken?Daarvoor volgen we een rustig opgebouwd, maar effectief traject.

Het programma bestaat uit  een intakegesprek en 4 vervolgconsulten.
Als ondersteuning tijdens het hele traject gebruiken ontvang je het boek ‘Slank in 8 stappen’, volgens de methode ‘PuurGezond‘, geschreven door Karine Hoenderdos. We staan elk gesprek stil bij een bepaald thema, bv. ‘het ontbijt’, ‘ontspannen en bewegen’ of ‘valkuilen’.

Eerste stap

Tijdens het intakegesprek probeer ik je wat te leren kennen, we bespreken je eet- en leefgewoontes, dagindeling, en wat je doelen zijn van dit traject. Wat wil je bereiken? Dan gaan we wegen en meten, en vraag ik of je een paar dagen een voedingsdagboekje bij wilt houden. Naar aanleiding van het intakegesprek en de gegevens uit het dagboekje analyseer ik het bestaande patroon, verdeling van de voeding over de dag, of je voldoende drinkt en hoe je beweegpatroon eruit ziet. Verder of er voldoende voedingsstoffen binnenkomen, er geen tekorten zijn ontstaan. In het plan van aanpak wat ik voor je zal schrijven  stel ik veranderingen, aanpassingen voor die nodig zullen zijn op weg naar een nieuwe gezonde balans.

Daarna bespreken we dit plan in een tweede gesprek. Als je je daarin kunt vinden ga je aan de slag  en verander je stap voor stap je oude patroon in een nieuw patroon van eten en bewegen, waardoor je op een natuurlijke manier zult gaan afvallen en meer energie zult gaan ervaren. Ik geef je tips tijdens dit traject en ondersteun je ook, als je dat wilt, via de mail of whatsapp tijdens deze hele periode van verandering.

Volgende stappen

In de volgende gesprekken bespreken we de vorderingen en vervolgstappen om te komen tot je doel. We kijken onder andere naar beweging: voel je je thuis op de sportschool of gaan we op zoek naar andere vormen van beweging? Er zijn talloze mogelijkheden. Ook is er aandacht voor de invloed van de psyche, emoties die een rol spelen bij je eetgedrag, slaapritme en ontspanning, lezen we etiketten van voedingsmiddelen die je vaak gebruikt of brengen we een bezoek aan de supermarkt.

Tijdens het traject kun je mailen voor tips en goede raad!

 

Tarief

Het tarief voor het programma Begeleiding kort is, inclusief materiaal:  € 215 incl. BTW